Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@21:02:04 GMT

شاه بیت حسینیه اعظم زنجان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۱۸۸

شاه بیت حسینیه اعظم زنجان اعلام شد

فرید احدیان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: زینبیه اعظم زنجان از آغاز محرم مراسم عزاداری ویزه خود را آغاز کرده و آماده برگزاری دسته باشکوه در 11 محرم است.
وی تصریح کرد: امسال ابیات « ای گل سرسبد باغ شهادت يارالی/ باشسيز اولساندا وارين خلقه امامت يارالی/ حسين من، حسين من، حسين من»  به عنوان شاه بیت دسته زینبیه عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مردم ولایی زنجان هرساله ارادت بی‌پایان خود به سید و سالار شهیدان و خاندان پیامبر را در دسته‌ای باشکوه به نمایش می‌گذارند، بیان کرد: این دسته حتی شاهد حضور افرادی از دیگر کشورهاست.
وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش، حضرت زیبب(س) رسالت انتقال پیام این حادثه انسان‌ساز تاریخ را عهده‌دار شد و امروز پیروان مکتب حسینی با عزمی راسخ‌تر پرچم این مکتب را به اهتزاز درمی‌آورند.
احدیان یادآور شد: امسال حرکت دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان،  رأس ساعت ۱۶ از محل مسجد آغاز و در صحن امام‌زاده سید ابراهیم (ع) به پایان خواهد رسید و یک‌هزار خادم برای ساماندهی این دسته فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان دسته زینبیه شاه بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» نوشته سی.فرد آلفُرد به‌تازگی با ترجمه سحر اعلایی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۰۲ منتشر شده است.

سی.فرد آلفُرد نویسنده کتاب، متولد ۱۹۴۷ و استاد دانشگاه مریلند است. او ۹ کتاب در حوزه فلسفه و روانشناسی دارد و «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی»‌اش متنی است که او ترتیب داده و در آن، امانوئل لویناس فیلسوف فرانسوی را در یک‌سو قرار داده و در سوی دیگر گفتگو، طرفداران مکتب فرانکفورت، روانکاوان، تراژدی‌نویسان یونان، هانا آرنت و نویسندگانی چون آیریس مرداک را نشانده است. لویناس از نظر سی.فرد آلفرد شخصیتی است که به‌سختی تن به گفتگو می‌دهد. اما او تلاش کرده لویناس را به گفتگو با دیگران وا دارد.

به این‌ترتیب مخاطب کتاب پیش‌رو با اندیشه‌های لویناس آشنا می‌شود. نویسنده اثر همچنین ترتیبی داده تا خواننده اثرش، با اندیشه تئودور آدورنو یعنی یکی از چهره‌های مشهور مکتب فرانکفورت آشنا شود. سی.فرد آلفرد در فصل سوم، این‌دو را مقابل هم می‌نشاند و گفتگوی خیالی‌شان را می‌نویسد. در ادامه این‌مسیر روانکاوانی چون زیگموند فروید و دانلود وینیکات هم وارد گفتگو با لویناس می‌شوند و سپس، مرداک و آرنت هم وارد می‌شوند. در فصل چهارم هم آیزایا برلین و اندیشه‌اش وارد متن می‌شوند.

دیگری، نامتناهی و چهره ازجمله کلیدواژه‌ها و مفاهیم مهم فلسفه و تفکر دینی لویناس هستند که سی.فرد آلفرد در این‌کتاب به آن‌ها پرداخته است.

کتاب پیش‌رو ۵ فصل دارد که به‌ترتیب از این‌قرارند:

«کسی زنگ در شما را می‌زند»، «لویناس، وینیکات، و "وجود دارد"»، «مرداک، آدورنو و لویناس»، «روانکاوی، سیاست و "آزادی با"»، «عشق، دلسوزی و انسانیت».

پس از این‌فصول هم «واژه‌نامه انگلیسی به فارسی»، «کتاب‌شناسی» و «نمایه» درج شده‌اند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

جایی که کمال هست واقعیت هست. خیر عبارت است از شناخت واقعیت یعنی آن را حتی‌الامکان واضح ببینیم. هرچه ایگو کمتر باشد، دانش ما بیشتر خواهد بود، و کمتر به سوی تمامیت بخشیدن، یعنی گذاشتن ایگو به جای دیگری، هدایت می‌شویم.

مرداک جایی را برای تراژدی باز می‌گذارد. ظرفیت شناخت ما از دیگران از طریق عشق لزوما به هارمونی نمی‌انجامد. ممکن است دیگران را حتی‌الامکان عادلانه و درست بشناسیم، و با این‌حال نتوانیم با آن‌ها کنار بیاییم. دانش عشق به معنای هماهنگی در عشق نیست. از این‌جا به مطلبی می‌رسیم که نه مرداک و نه لویناس به اندازه کافی متوجه آن نبوده‌اند. هر دو فرض گرفته‌اند که مساله ایگو است: خودشیفتگیِ مربوط به حالتِ «زیستن با» که متعلق به وضعیت پیش از زنگ در است در تفکر لویناس، و «روان‌نژندی» در تفکر مرداک. در واقع، اکثر بدبختی در زندگی ناشی از به‌اصطلاح وابستگی نامستقل است، امری که مرداک مکرر در رمان‌هایش از آن سخن می‌گوید، گرچه در فلسفه‌اش فقط گاهی بدان می‌پردازد. چارلز آروبی، قهرمان دریا دریا، دوستش هارتلی را که مدت‌ها بود از دست داده بود در خانه روستایی‌اش زندانی می‌کند. ممکن است بگویند این نشان‌دهنده قدرتِ ایگومداریِ تمامیت‌بخش است، اما به نظر می‌رسد بیشتر دلالت بر وابستگی شدید او به آن دختر دارد و اگر او نباشد دیوانه می‌شود.

این‌کتاب با ۲۸۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6097927 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی گلزار شهدای بردسکن پس از ۲۰ سال
  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد